27 marzo 2009

eMail+Web: la comunicació que funciona

És un sistema molt usat avui dia, i dóna bons rendiments perquè transmet la informació necessària, arriba a un públic potencial, és senzill d'implementar i el responsable de l'activitat pot fer el procés complet.
.
ESSÈNCIA:
Tenir una web atractiva -que fa de façana principal de la nostra entitat- i enviar mails -amb l’objectiu que el lector visiti la web-.

IMPACTES:

1. Primer impacte, quasi assegurat: el títol de la nostra activitat, escrit en l’assumpte del mail. Quasi mai s'esborra un mail sense llegir-ne l'assumpte, així que aquesta informació arribará al potencial amb molta probabilitat.

2. Si aconseguim que el lector obri el nostre missatge, amb un sol clic hem conseguit el segon impacte, amb dos components: de nou el títol de la activitat, i una imatge atractiva. Si això genera suficient interès, acabarà de llegir el mail: descripció de l'activitat, lloc i dates de realització, i link a la nostra web amb la informació completa.

3. Si el lector continua interessat i clica sobre l’enllaç, amb el segon clic aconseguirem el tercer impacte, composat per:
-el títol de l'activitat (per tercera vegada).
-la informació completa sobre l'activitat que li oferim.
-tenir el lector davant la nostra web.

COM FER-HO:

1. Disposar d’una bona web,
on hi hagi tota la informació sobre la teva pel·lícula. Ha de ser visualment atractiva, oferir tota la informació sobre les teves activitats, i ha d’estar vivam, és a dir, constantment actualitzada. Una web és com el donuts o els diaris: si són d’ahir no valen res. Això vol dir que un visitant no ha de veure que li ofereixes “propers cursos” pel mes de gener de 2008, perquè això et fa veure que està caducada. Altrament, si quan és visitada s’hi troben dues, tres o quatre activitats pels dos propers mesos, es trasnmet sensació de dinamisme, i això convida el visitant a tornar a visitar-la més envant, encara que avui no trobi el que cerca. Això significa que has de disposar d’uns apartats fácilment actualitzables per tu, on abans de fer un curs, hi pengis tota la informació, i quan el curs passi la puguis esborrar, o en tot cas traspassar-la a un apartat de “activitats realitzades”.

2. Disposar d’una bona base de dades,
amb adreces electròniques de persones potencialment interessades en el que nosaltres oferim. Una bona forma d’anar-la creant és que a la web hi hagi un mail de contacte, i que quan la gent t’escrigui per demanar informació, els fiquis a la teva base de dades. Aquests són potencials interessants, perquè ja saben que existeixes (t’han escrit) i a més estan molt interessats en el que tu ofereixes (t’han escrit!). Potser no serà avui, però si els mantens informats, potser demà vendran.

3. Redactar i enviar un bon email de difussió.
Hem de tenir pressent quin és l’objectiu d’aquest mail: a) generar prou interés perquè el lector obri el missatge, i b) cliqui sobre el link i visiti la nostra web. Per això, el mail en sí ha de ser prou concís perquè un revisor ràpid de correu el llegeixi sencer, i prou descriptiu i alhora atractiu perquè una persona potencialment interessada en el que nosaltres oferim s’atreveixi a rompre la segona barrera i cliqui sobre el link a la nostra web.

Per això, proposam comptar amb els següents ingredients a l’hora de…

Redactar l’email

i) Un email amb un “assumpte” concret, descriptiu i atractiu del que ofereixes, que pugui generar suficient interès en el lector com per obrir el missatge enlloc d’esborrar-lo.

ii) Un encapçalament amb el títol de l’activitat. Aquest títol és el que més impactarà sobre el lector, i d’això es dedueix que ha de ser atractiu, curt i alhora prou descriptiu, perquè el lector el pugui recordar en una propera ocasió.

iii) Una imatge atractiva d’una activitat semblant ja realitzada.

iv) Un texte curt, poques frases, on es descrigui breument l’activitat, però suficientment concret per despertar la curiositat del « potencial » al qual et diregeixes.

v) Un link on s’ofereixi la informació completa del curs, que adreci el lector a la web indicada al punt 2.

vi) Finalment, un escrit (amb lletres molt petitones) on s’ofereixi la possibilitat de deixar de rebre la teva informació. Ha de descriure de forma concreta i senzilla com deixar de rebre els teus mails i donar-se de baixa de la teva base de dades.
El conjunt dels punts i) al v) haurien de ser com un cartell, un impacte, copsar-se en un cop d’ull, poder-se llegir en uns ¿15, 20,30 segons?


*****************************
Rellegint el conjunt, m’ha semblat un microtractat de màrqueting i m’ha escarrufat un poc, pero jo pens que…

…també la tècnica pot Servir el Bé Suprem,
per a Tots els Éssers, a Tots els Llocs.

No hay comentarios.: